خانه آموزش ها آموزش سئو تاثیر انتخاب نام دامنه ی مناسب در سئو و بهینه سازی سایت

تاثیر انتخاب نام دامنه ی مناسب در سئو و بهینه سازی سایت

1 ثانیه خوانده شده
۰
0
62
تاثیر انتخاب نام دامنه در سئو بهینه سازی سایت

زمانی که به فکر کسب در آمد و تجارت در اینترنت می افتید، اولین چیزی که باید مد نظر داشته باشید، انتخاب یک نام مناسب برای دامنه ی سایت و شبکه های اجتماعی متصل به آن است. در این مطلب به بررسی انتخاب نام دامنه و تاثیرات آن خواهیم پرداخت.

تاثیر انتخاب نام دامنه ی مناسب در سئو و بهینه سازی سایت

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

قبل از انتخاب نام دامنه، باید به موارد زیر فکر کنید:

  • جامعه ی مخاطب و مشتریان شما، چه کسانی هستند؟
  • تصمیم دارید چه محصولی به آنها فروخته، یا چه خدمتی به آنها ارائه نمایید؟ محصولتان فیزیکی بوده یا تنها در بستر اینترنت ارائه می شود؟
  • چه چیزی، ایده ی کسب و کار شما را از تمام موارد مشابهی که قبلا اجرا شده و مشغول کار هستند، تفکیک کرده و آن را منحصر به فرد می کند؟

بسیار از افراد، فکر می کنند که قرار دادن کلید واژه ی اصلی که سایت درباره ی آن ساخته شده، در نام دامنه مهم است. قرار دادن کلید واژه در نام دامنه، می تواند مفید باشد؛ در عین حال، باید سعی شود نام دامنه ی منتخب، کوتاه، آسان و به یاد ماندنی بوده و تا حد ممکن از خط تیره صرف نظر شود.

استفاده از کلید واژه در نام دامنه، می تواند مزیت رقابتی مهمی را نسبت به رقبا، برایتان به ارمغان آورد. همچنین، این کار می تواند اصطلاحا کلیک خور سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

از تهیه ی نام های دامنه ی طولانی و سخت پرهیز کنید. در مواقعی که نام طولانی دامنه، غیر قابل اجتناب باشد، سعی کنید برای جدایی کلمات، از خط تیره استفاده کنید.

در نام دامنه، دو یا سه کلمه ی به یادماندنی و آسان، انتخاب نمایید. بسیاری از سایت های معروف کلمات خاصی را ایجاد کرده و آنها را برند می کنند. به عنوان مثال، می توان به نام های Yahoo یا گوگل اشاره کرد. یکی از روش های آزمایش کیفیت نام دامنه، این است که اگر آن را یک بار پشت تلفن، به دوست خود بگویید، او قادر باشد بدون پرسیدن درباره ی چگونگی نوشتن و املای دامنه، به راحتی وارد سایت شود.

بهینه سازی و سئو نام دامنه

سوال هایی که باید جواب دهید

  • چرا تصمیم به ساخت یک وب سایت گرفته اید؟
  • چرا کاربران، باید محصولات را از سایت شما خریده و از سایت های رقیب نخرند؟
  • چه چیزی، شما را از بقیه متقاوت می کند؟
  • جامعه ی هدف و مشتریان شما، چه کسانی بوده و چه چیزی را می خواهید به آنها بفروشید؟
  • نام ۵ تا ۱۰ سایت که به نظرتان عالی هستند را نوشته و به این فکر کنید که چه چیزی باعث عالی بودن آنها شده است؟
  • ۵ نام دامنه ی پیشنهادی بسازید. سعی کنید یک دامنه هم نامی بامزه و جالب داشته باشد. این نامها را به دوستان خود داده و از آنها بپرسید که کدام دامنه به نظرشات بهتر و به یادماندنی تر است؟ معمولا صادقانه ترین نظرات را از کسانی که شما را نمی شناسند دریافت خواهید کرد.

در نهایت، دامنه ای تهیه کنید که به یادماندنی، جالب و مربوط به کسب و کار شما باشد.

مدیر سایت xLearning
علاقه مند به هر چیزی که مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی هست.
از سال 2008 به صورت حرفه ای کار تولید موسیقی رو دنبال کردم. در این سایت هم تجارب خودم رو به اشتراک میذارم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده معین سنجری
بارگذاری بیشتر در آموزش سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

۷ کاربرد فوق العاده ی VMware Workstation

VMware Workstation نام نرم افزار معروفی بوده که به وسیله ی آن، می توان ماشین های مجازی را …