خانه آموزش ها آموزش نرم افزار مهندسی آموزش 3 دی مکس آموزش قدم به قدم روش مدلسازی معماری در ۳DS Max (قسمت پایانی)

آموزش قدم به قدم روش مدلسازی معماری در ۳DS Max (قسمت پایانی)

52 ثانیه خوانده شده
۰
0
67

در این مطلب، به قسمت پنجم و نهایی از سری آموزش پایه ای و مقدماتی معماری در ۳ds max می رسیم. امیدواریم با خواندن مطالب چهار قسمت قبلی و این قسمت پایانی ، درک مناسبی از شروع کار در ۳ds max داشته باشید و بدانید که این نرم افزار آنقدر ها هم که به نظر می آید سخت نیست!

لینک قسمت های پیشین این مطلب:

قسمت ۱

قسمت ۲

قسمت ۳

قسمت ۴

 

عمل Bridge را برای سمت دیگر در نیز انجام دهید.


 

تنظیمات Grid and Snap را باز کنید.

در این قسمت شما می توانید نحوه ی چسبیدن آبجکت ها به آبجکت های دیگر در هنگام حرکت دادنشان را تعیین کنید.

فقط تیک گزینه ی Vertex را بزنید.


 

از آبجکت زیرمجموعه خارج شوید تا بتوانید کل در را حرکت دهید.


 

این قسمت از در بگیرید.


 

و آن را به این قسمت حرکت دهید. (این گوشه ی پایین چهارچوب در است)

در باید در همان موقعیتی باشد که قبل از Detach شدن در آن قرار داشت.


 

در پنل Hierarchy بار دیگر گزینه ی Affect Pivot Only را فعال کنید.


 

بر روی Maximize Viewport کلیک کنید.


 

اکنون پس از طی این مسیر طولانی ، بار دیگر به حالت اولیه ی ۴ ویو برگشتیم.

ویوی بالا را با کللیک راست کردن روی آن و سپس Maximize کردن انتخاب کنید.


 

نقطه ی محوری را به قسمت گوشه ی چهار چوب در منتقل کنید.


 

حالت Affect Pivot Only را با کلیک کردن روی آن غیرفعال نمایید.

 

 

در ویو کلیک راست کنید و گزینه ی Rotate را انتخاب کنید.


 

همان طور که می بینید ، مکان نمای شما در نقطه ی محوری جدیدی که انتخاب کردیم به حالت چرخش تغییر یافته است.


 

انتخاب گزینه ی مشخص شده به این معنی است که حرکت دادن، چرخش و تغییر اندازه آبجکت ، بر اساس نقطه ی محوری مشخص شده و نه بر اساس مرکز پروژه انجام می گیرد.


 

نشانگر را روی محور Z قرار دهید. محورهای X و Y که انتخاب نشده اند به رنگ های سبز و قرمز هستند. مشاهده می کنید که نشانگر به حال چرخش تغییر پیدا می کند.

 

 

با چرخش آن یا وارد کردن عدد در قسمت Z می توانید چرخش در را مشاهده کنید.


 

با کلیک راست کردن روی فلش ها یا وارد کردن مختصات ۰ در قسمت Z ، می توانید در را به حالت بسته باز گردانید.


 

با زدن alt+W یا انتخاب گزینه Maximize Viewport به حالت ویو چهارگانه برگردید.

 

 

در این قسمت یکی از مشکلات رایج را مشاهده می کنید.

اگر در حالتی که snap فعال است ، در نمای بالا محور را حرکت دهید، ممکن است به صورت تصادفی به بالا یا پایین حرکت کند.

این کار آسیبی به چرخش در نمی زند.


 

خوب باز هم Affect Pivot Only را انتخاب می کنیم.

 

 

در نما کلیک راست کنید و گزینه ی Move را انتخاب کنید.


 

Snap Object را خاموش کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.


 

محور خود را در راستای Z (به رنگ آبی) حرکت دهید تا به وسط در برسد.

دلیل این تغییر مکان محور در اینجا ، هنری بود اما گاهی باید به دلایل کاربردی و فنی محور را حرکت دهید.


 

Affect Pivot Only را پس از اتمام کار، غیر فعال کنید.


 

در نمای پرسپکتیو با کلیک راست ابزار Rotate را انتخاب کنید.


 

بار دیگر در را Rotate کنید (بچرخانید) و نتیجه را از نمای پرسپکتیو مشاهده کنید.

اعداد زردی که بالای مکان نما نشان داده می شوند بیانگر این هستند که روی هر محور چقدر چرخش انجام شده است.


 

همچنین از این قسمت نیز می توانید مشاهده کنید که چقدر چرخش انجام داده اید.


 

این نمای پایانی اولین اتاقی است که طراحی کردید!


هدف از این آموزش ، درک ابتدایی و ساده و از پلیگان ها ، لبه ها و  رئوس بود.

در معماری ، اساسی ترین چیز این است که حواستان به ابعاد و سیستم مختصات باشد.


 

امیدواریم که این مجموعه ی آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با مطالعه ی آموزش های پیشرفته تر سایت xlearning.ir به مهارت های مورد نیاز خود دست پیدا کنید.




 

مدیر سایت xLearning
علاقه مند به هر چیزی که مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی هست.
از سال 2008 به صورت حرفه ای کار تولید موسیقی رو دنبال کردم. در این سایت هم تجارب خودم رو به اشتراک میذارم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده معین سنجری
بارگذاری بیشتر در آموزش 3 دی مکس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

داینامو در رویت چیست؟

در این مطلب به بررسی داینامو در رویت خواهیم پرداخت. امروزه هر کدام از نرم افزار های معماری…